Veikkausliigan uusi strategia pohtii naisten ja Aasian valloitusta.

Veikkausliiga pistää strategiansa uusiksi TBWA Helsingin tuella. Pienen markkinan ongelmaan pohditaan varsin radikaaleja ratkaisuja.

”Kartoitamme muun muassa mahdollisuutta saada lisänäkyvyyttä Lähi-Idästä ja Aasiasta. Euroopassa on vain neljä liigaa, joita pelataan kesä-, heinä ja elokuussa, joten ulkomaisilla jalkapallofaneilla on puutetta kesätarjonnasta. Voisimme saada lisää tv-katsojia ja kansainvälisiä mainostajia, etenkin jos liigaan tulisi pelaajia tuolta suunnalta, visioi Veikkausliigan markkinointiviestintäpäällikkö Sami Verno.

Katseet kääntyvät jatkossa myös naisiin

Strategiatyössä on toistaiseksi havaittu, että Veikkausliigan kannattaa saarnata muillekin kuin uskovaisille. Kun 79 % yleisöstä on miehiä, seuraavaksi katseet kääntyvät naisiin ja perheisiin. ”Soccer mom -ilmiö olisi tervetullut Suomeenkin”, Verno toteaa.

Markkinointi & Mainonta 39/08 Olli Harma

fcjjk.com