Lehdistötiedote – Mikko Manninen jättää JJK:n toistaiseksi ja siirtyy JyPK:n päävalmentajaksi!

29.10.2018

Lehdistötiedote, Jyväskylä 28.10.2018

JJK ja JyPK lähettivät yhteistyössä sunnuntai-iltana 28.10. kyseisen lehdistötiedotteen paikalliselle medialle. Voit lukea tiedotteen kokonaisuudessaan alta.

JJK tulee vielä muistamaan lähipäivinä Mikon upeaa pelaajauraa sekä valmennustyötä JJK-organisaatiossa tarkemman uutisen muodossa!

Mikko Manninen on uusi JyPK:n päävalmentaja! – Jättää JJK:n toistaiseksi

Mikko Manninen on Jyväskylän Pallokerhon tulevan kauden päävalmentaja. Manninen aloittaa tehtävässään joulukuussa – sopimus on kaksivuotinen. Toiminimikkeenä Mannisella on seuran päävalmentaja: hän luotsaa siis Naisten Liigassa pelaavaa edustusjoukkuetta sekä toimii valmennuspäällikkönä vastuualueenaan naisten liigajoukkue sekä naisten kakkosjoukkue ja B18- sekä B16-tytöt.

-Olemme erittäin tyytyväisiä, että päästiin Mikon kanssa sopimukseen. Nyt saamme uutta verta valmennukseen ja valmennuksen kehittämiseen. Kolmen edelliskauden päävalmentaja Jukka Västinen on luonut erinomaiset pohjat ja tästä on hyvä lähteä jatkamaan, JyPK:n ja liigajoukkueen toiminnanjohtajana 1.11 aloittava Petri Oksanen (nyk. kehitysjohtaja ja liigajoukkueen tapahtumapäällikkö) kertoo.

-Mikko on päävalmentaja, jolla on sekä halua kehittyä itse, kehittää pelaajia, että menestyä. Löysimme keskusteluissa nopeasti yhteisen sävelen, Oksanen iloitsee.

Reilu viikko sitten päättyneellä Naisten Liigan kaudella JyPK ylsi ylempään loppusarjaan ja sijoittui lopulta hienosti viidenneksi; heti toisella pääsarjakaudellaan siis. JyPK:n B18-tytöt nappasivat SM-sarjassa hopeaa.

Lauantaina päättyneellä Miesten Ykkösen kaudella Mikko Manninen toimi JJK:ssa pelaajana sekä päävalmentajana yhdessä Janne Korhosen kanssa. Kyseessä oli Mannisen ensimmäinen valmennuspesti aikuisten tasolla.

-Oman kehittymiseni kannalta rooli JyPK:ssä on ajatuksen tasolla täydellinen ja tosi innolla lähden sitä toteuttamaan. JJK:lle kaikkea hyvää jatkoon, kiitos näistä vuosista ja varmasti tulee ikävä – ainakin kentälle, Manninen tuumii.

-Olisi toisaalta ollut hauskaa jatkaa myös JJK:ssa, mutta vaikuttaa siltä, että tällä hetkellä JyPK pystyy alueella tarjoamaan parhaan toimintaympäristön laadukkaaseen valmentamiseen, Manninen vielä pohtii.

Mannisen siirtoon JJK:sta JyPK-leiriin ei liity minkäänlaista dramatiikkaa. Seurojen välillä on ollut koko prosessin läpi avoin keskusteluyhteys. Kun oli selvinnyt, ettei Jukka Västinen jatka JyPK:n päävalmentajana ja valmennusrooli seurassa on avoin, oli JJK koko ajan tietoinen Mikon kiinnostuksesta ja hakemisesta tuohon tehtävään.

-On hienoa, että Mikko siirtyy nimenomaan yhteistyöseuraamme Jyväskylän sisällä. Viimeksihän vastaavasti JyPK:n suunnalta siirtyi meille vuoden alussa junioripäällikkö. Kiitämme ”Manua” yhteistyöstä ja toivotamme kaikkea hyvää tulevaan, tuumii JJK:n puolesta toimitusjohtaja Caius Forsberg.

-Vaikka Mikko oli pelaajana taiteilija, oli hän myös loistava esikuva nuorille pelaajille. Hän eli 24/7 urheilijan elämää; itsestä huolehtiminen treenien ulkopuolella, uni, ruoka ja kaikki se – on upeaa, että tällainen pelaaja palasi Jyväskylään ja JJK-paitaan sekä näytti esimerkkiä nuorille pelaajillemme usean kauden ajan. Nyt valmentajana hän on samanlainen, joten JyPK saa Mikosta lajia rakastavan ja työlle omistautuvan tekijän, Forsberg uskoo.

Manninen on 33-vuotias Korpilahden Martin ja JJK:n kasvatti. Kaudet 2005-2010 hän pelasi Veikkausliigaa FC Hakan ja TPS:n riveissä ennen paluuta kotikonnuille ja JJK-paitaan.

Usean kauden ajan Mikko toimi pelaajauransa ohessa valmentajana JJK:n junioreissa ennen viimeisintä pestiään edustusjoukkueen peräsimessä. UEFA A -valmentajatutkinnon omaava Manninen luotsasi muun muassa JJK:n B-junioreita menestyksekkäästi useamman vuoden ajan. Nyt edessä siintävät siis uudet haasteet, päävalmentajana pääsarjatasolla, Naisten Liigassa ja JyPK-organisaatiossa.