Medialogoja

JJK Veikkausliigan kärkipäässä vuoden 2010 medianäkyvyydessä

Veikkausliigakauden 2010 urheilullinen anti huipentui JJK:n kohdalla jännittäviin karsintakamppailuihin sarjan tyvipäässä, mutta medianäkyvyydessä Päijänteen Barcelonaksikin ristitty keskisuomalaisseura oli välittömästi HJK:n kannoilla. 41,3 miljoonaa tv-katsojaa ja 85,4 miljoonaa lukijaa printtipuolella ovat lukemia jotka pysäyttävät kokeneenkin mediaketun tajuamaan JJK:n tehneen todellisen läpimurtonsa kansakunnan tajuntaan.

– Hienoa nähdä myös numeromuodossa, että yhteistyökumppanimme ovat saaneet todellista vastinetta JJK:hon sijoittamilleen markkinointieuroille, JJK:n toimitusjohtaja Joni Vesalainen kommentoi juuri julkaistua Sponsor Insight -raporttia.

– Tutkimus kattoi ajan 1.1.-30.10.2010, joten itse asiassa lukemamme ovat vielä kasvaneet tästäkin reilusti, Vesalainen jatkoi viitaten marraskuunkin aikana kettupaitaleiriin sataneeseen medianäkyvyyteen.

Niin paikallinen kuin valtakunnallinenkin media otti sympaattisen JJK:n vahvasti omakseen heti kauden alusta ja asema valokeilassa vain vahvistui kauden aikana. Pelitapahtumien lisäksi JJK yhteistyökumppaneineen sai laajaa positiivista näkyvyyttä yhteiskuntavastuuohjelmaansa liittyvien tempausten kautta.